Római Magyar Akadémia

Valamikor délután toppanunk be W-vel az épületbe. A lakástól a Szent Péter téren keresztül, majd a Tevere partján jutunk el az akadémiára. Egész úton azok az emberek járnak a fejemben, akik ugyanígy talán ugyanezen az útvonalon vándoroltak és kószáltak. Talán Weöres, Déry vagy Karinthy Ferenc is épp ezeket a macskaköveket taposta pár ezredmilliméterrel lejjebb a földbe - most én is hozzátettem ehhez a munkához kicsit.
Ez a kis magyar sziget az olasz tengerben büszkeséggel tölt el. Mikor belépünk a kapunk olaszul kezdek kérdezősködni. Be lehet-e menni? - kérdezem. Végül is kinyögöm, hogy magyar vagyok, de olyan abszurdnak hat az anyanyelvemen beszélni. A fiatal hölgy magyarra vált és még kedvesebben mosolyog. Mivel az igazgató nincs itt, beenged kicsit a kertbe. Beszélgetünk kicsit - megemlíti, hogy este lesz egy kiállításmegnyitó. Kérdezősködik Nápolyról.
Este visszatérünk az úgynevezett Siklósi szalon megnyitójára. Egész sokan vagyunk a kárpitos szobák során sosem fogy el az ember. Miközben Bock Kékfrankost iszogatunk és hallgatom a körülöttem magyarul beszélgetőket, úgy érzem, mintha megfeszített izmokkal álltam volna eddig és most végre leülhetek. Nem számít most semmi, a kiállított tárgyak, az emberek karaktere. Csak az számít, hogy otthon vagyok.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Konok öntudat

Pompeii